Didaktické hry

04.09.2020

Ako býva zvykom, aj tento školský rok sme začali didaktickými hrami, v rámci ktorých sme sa snažili splniť hneď niekoľko základných cieľov:

  • rozpoznať nebezpečné situácie ohrozujúce život a zdravie
  • osvojiť si praktické zručnosti v sebaochrane
  • pochopiť dôležitosť poskytnutia prvej pomoci iným v prípade ohrozenia života a zdravia
  • vedieť vhodne reagovať v prípade potreby poskytnutia prvej pomoci
  • osvojiť si základné činnosti súvisiace s pohybom a pobytom v prírode
  • rozvíjať svoju telesnú zdatnosť a pohybovú výkonnosť v prírodných podmienkach.

V teoretickej príprave sme sa zamerali najmä na riešenie mimoriadnych situácií. Spoločne sme sa zamysleli nad tým, aké sú možnosti vzniku takýchto udalostí v prírode a ako sa máme správať v prípade ohrozenia nášho života či zdravia. Zopakovali sme si, kde sa v Ilave nachádza požiarna zbrojnica a pomocou akých čísel by sme v prípade potreby privolali hasičov, políciu či rýchlu zdravotnú službu.

Súčasťou teórie bola aj zdravotná príprava, ktorá spočívala predovšetkým v poskytnutí prvej pomoci pri drobných poraneniach či uštipnutí zmijou, osou alebo včelou. Vo veľmi živej diskusii sa viacerí žiaci podelili s ostatnými nielen o svoje zážitky, ale prezradili aj domáce spôsoby liečby následkov takýchto nepríjemných stretnutí s hmyzom. V rámci zdravotnej prípravy sme nezabudli ani na prvú pomoc pri zistení kliešťa, ktorého výskyt je najmä v tomto období mimoriadne vysoký.

Rovnako dôležité pred odchodom do terénu bolo aj pripomenutie si zásad správneho a bezpečného správania sa v prírode. Aby sme sa z prechádzky či výletu vrátili vždy živí a zdraví, musíme sa mať na pozore nielen pred terénnymi nerovnosťami, ale aj pred voľne žijúcimi zvieratami a chorobami, ktoré by mohli šíriť. Nebezpečnými však môžu byť aj jedovaté rastliny či huby rastúce priamo v lese alebo v jeho bezprostrednej blízkosti. V krátkej prezentácii sme si pripomenuli, ktoré z rastlín a húb by sme nemali chytať a už vôbec nie ochutnávať. Keďže následný kvíz ukázal, že väčšina druhákov pobyt v prírode zvládne bez akýchkoľvek ťažkostí, mohli sme bez strachu vyraziť do terénu.

Následná praktická časť preverila nielen našu fyzickú kondíciu, ale aj teoretické vedomosti a praktické zručnosti, ktoré sme nadobudli v 1.ročníku. Na trase do neďalekej diviačej obory sme si vyskúšali orientáciu v priestore, beh zamoreným územím aj prenos raneného. Zopakovali sme si význam vody v prírode a taktiež i nebezpečenstvo pitia povrchovej vody. Hoci sme v tento deň prešli takmer 7 km, do školy sme sa vrátili plní sily a nových zážitkov. 

Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky